Subject: FW: 11304 km 4,00 ja Kurgla uudismaa tee, 11103 km 9,292 ja Kiiajärve tee
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 2 Apr 2024 14:10:31 +0300

Tere,

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Tuesday, April 2, 2024 1:56 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Cc: 'Karl Kärpuk' <[email-masked]>
Subject: RE: 11304 km 4,00 ja Kurgla uudismaa tee, 11103 km 9,292 ja
Kiiajärve tee

Tere,

Tänan tähelepanekute eest!

Täiendavate uurimistulemusele tuginedes, me jõudsime otsuseni, et riigitee
11304 km 4,00 ja Kurgla uudismaa teele ning riigitee külge kraave ja
truupe mitte projekteerida.

Mahasõidust (põhja poole) olemasoleva heki kõrvale on projekteeritud väike
nõva.

Pädeva spetsialisti e-kiri/arvamus koos vajalike lisamaterjalidega on
lisatud kirja manusesse.

Korrigeeritud DIGI-projekti saab alla laadida siit:

https://www.dropbox.com/scl/fi/hfjtm7vo5dnxgy013rpyw/CD_PP-24-07-Kurgla-uu
dismaa-tee-ja-Kiiaj-rve-tee_020424.zip?rlkey=51f5nla3eng32dx4jd6vhfjoy
<https://www.dropbox.com/scl/fi/hfjtm7vo5dnxgy013rpyw/CD_PP-24-07-Kurgla-u
udismaa-tee-ja-Kiiaj-rve-tee_020424.zip?rlkey=51f5nla3eng32dx4jd6vhfjoy&dl
=0> &dl=0

Andke palun teada, kas korrigeeritud lahendus sobib?

Koopia:

Karl Kärpuk  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Lugupidamisega,

Aleksandr Afanasjev
TEELAHENDUSED OÜ

Mob: +372 521 5058 |  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, March 26, 2024 17:43
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: FW: 11304 km 4,00 ja Kurgla uudismaa tee, 11103 km 9,292 ja
Kiiajärve tee

Tere.

Tänan projekti eest.

Paar tähelepanekut projekti täiendamiseks.

1.	Projektis on ette nähtud 11304 km 4,00 ja Kurgla uudismaa tee
ristumiskohal riigitee ääres nõva asemele kraavi rajamine.

Google ei näita, et riigitee äärde kraavi ca 100m pikkuse kraavi rajamisel
saaks sademeveed juhtida edasi olemasolevatesse kraavidesse, puudub piisav
info eesvoolu olemasolu kohta.  Siin langeb kokku mitu ebasoodsat asjaolu
- riigitee suhteliselt kitsas ristlõige, madal mulle ning kraavil puudub
eelvool, mis kokku ei ole sobiv lahendus. Riigitee enda pärast ei ole seda
kraavi vaja. Üldine põhimõte on, et vett ei tohi koguda riigitee äärde.
Truubi vajadusega nõustuks.

2.	Seletuskirja on sisse lipsanud vale tee nr - 13129 Savala-Arvila.

Jääme ootama täiendatud projekti.

   Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, March 25, 2024 10:49 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: "Riigitee 11304 Aruküla-Kostivere km 4,000 ja Kurgla uudismaa tee
ning riigitee 11103 Maardu-Raasiku km 9,292 ja Kiiajärve tee
ristumiskohtade rekonstrueerimise põhiprojekt" töö nr PP-24-07
projektikohase ehitustegevuse teostamiseks lepingu taotlus.

Transpordiamet (Maanteeamet)

Valge 4, 11413 Tallinn

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

„Harju maakond, Raasiku vald, Kurgla küla, riigitee 11304
Aruküla-Kostivere km 4,000 ja Kurgla uudismaa tee ning Jõelähtme vald,
Aruaru küla, riigitee 11103 Maardu-Raasiku km 9,292 ja Kiiajärve tee
ristumiskohtade rekonstrueerimise põhiprojekt“ töö nr PP-24-07
projektikohase ehitustegevuse teostamiseks lepingu taotlus.

Projekteerimisbüroo Maa ja Vesi AS tellimusel on Teelahendused OÜ-l
valminud töö „Harju maakond, Raasiku vald, Kurgla küla, riigitee 11304
Aruküla-Kostivere km 4,000 ja Kurgla uudismaa tee ning Jõelähtme vald,
Aruaru küla, riigitee 11103 Maardu-Raasiku km 9,292 ja Kiiajärve tee
ristumiskohtade rekonstrueerimise põhiprojekt“.

Kavandatava tegevuse eesmärgiks on Riigimetsa Majandamise Keskuse (RMK)
Viimsi metskond 76 kinnistule (katastritunnus 24504:008:0085) ja Kurgla
uudismaa tee (katastritunnus 65101:002:0677) ristumiskoha ühendamine
riigiteega 11304 Aruküla-Kostivere - riigimetsa majandamiseks
juurdepääsuteede rekonstrueerimine.

DIGI-projekti saab alla laadida siit:

https://www.dropbox.com/scl/fi/b7o1x6wep4m7v9ionddpm/CD_PP-24-07-Kurgla-uu
dismaa-tee-ja-Kiiaj-rve-tee_220324.zip?rlkey=4oajg1y2a8e4ucji149m4udpp
<https://www.dropbox.com/scl/fi/b7o1x6wep4m7v9ionddpm/CD_PP-24-07-Kurgla-u
udismaa-tee-ja-Kiiaj-rve-tee_220324.zip?rlkey=4oajg1y2a8e4ucji149m4udpp&dl
=0> &dl=0

Koopia:

Karl Kärpuk  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Lugupidamisega,

Aleksandr Afanasjev
TEELAHENDUSED OÜ

Mob: +372 521 5058 |  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Subject: Kurgla uudismaa tee mahasõidu äravoolu
From: Karl Kärpuk <[email-masked]>
To: Teelahendused OÜ <[email-masked]>
Date: Tue, 2 Apr 2024 10:53:09 +0300

Tere!

Seoses 11304 Aruküla-Kostivere mahasõidukohaga Kurgla uudismaa teele:
Teoreetiliselt oleks võimalik mahasõidukoha kraavide vesi suunata küll 
mahasõidukohast ~290 m lõuna suunda jäävasse riigitee all olevasse truupi.
Praktiliselt aga seda ei saaks teha järgnevatel põhjustel:
- Selleks tuleks piki põllu äärt kaevata kraav maaparandussüsteemi alale 
ning maaomanikul ei ole põhjust sellega nõus olla.
- Mahasõidust ca 100 m lõuna suunda jääb olemasolev mahasõit põllu peale, 
kus truup hetkel puudub.
- Maantee all olev truup on amortiseerunud ning tuleks rekonstrueerida, kuid 
seda me tegema ei hakka. Truup on ummistunud ning truubi sissevool kõrgemal, 
kui ümbritsev maapind, s.t vesi hakkaks põllu peale voolama.

Meie oleme ise seda meelt, et mahasõidule üldse mitte kraave projekteerida. 
Põhjus - äravoolu ei saaks tagada ning vee hulk on nii väike, et see imbub 
maasse. Projekteeritud mahasõidu truubi valgala on ainult 1700 m².

Manuses on:
1) fotod põlluäärsest nõvast, põllu mahasõidust ja maanteealusest 
amortiseerunud truubist.
2) selgitav DWG joonis

Parimate soovidega,

Karl Kärpuk
AS Projekteerimisbüroo Maa ja Vesi
+372 52 59 019